2014-02-12 | 18:45:00 | Kategori: Blandat

Ingen skulle höra denna Justin Bieber sång

2008 flyttade jag, Asher Roth, Brain Bangley till Atlanta, GA. Det var samma år som Scooter Braun flyttade Justin Bieber till vårat grannskap. Naturligvis visste dom inte vem någon var i den nya staden och vi alla blev vänner. För att döda fritiden mellan restaurang jobben, gjorde vi sånt som alla vänner gjorde. Vi spelade in fåniga rap låtar i våran källare, som för övrigt låg i våran rått angripa källare. Dessa låtar skulle aldrig höras av resten av världen. Texten på dessa låtar var typiska för någons första rap låtar. "braggodocious", grova och meningslösa.
Nyligen såldes någon av dessa sånger till TMZ för en summa pengar som inte kan mätas med den karma som ligger efter TMZ och som kommer "bita dom i röven". Nu när låten är ute, kan vi lika gärna presentera hela låten och erbjuda de samanhang som var när vi spelade in låten. 
 
Det var bara ett intern skämt mellan oss, och en "mest för ha roligt" remix, för ett par vänner som ville få tiden att gå. Även idag, hade jag inte planerat att släppa låten. Men fem år, och 50 miljoner fans senare, har det bevisat att det är svårt att behålla dessa typer av saker säkert i valvet. Vi har haft goda möjligheter att lägga ut låten själva, men det faktum att denna låten förblev osläppt tills nu borde vara ett tecken på att den egentligen aldrig skulle höras av någon annan än vi som var där i inspelnings studion den kvällen. Dock, är det här din chans att uppleva de ögonblick och skratta tillsammans med oss. 
 
 
Historien för just denna låt följer, Brain Bangley och jag var i vår källare i Atlanta, Ga, och spelade in när Justin Bieber's mamma tappade bort honom. Helt ärligt att i början, lät vi honom inte spela med oss. Vi visste att Scooter och hans mamma inte skulle vara okej med att han rappar. (Speciellt inte med tanke på innerhållet i låtarna). Att spela in låtar var först bara en hobby. Istället för basket, gjorde vi galna rap låtar. Vi ville att Justin skulle stanna där uppe, och spela Mario Kart. Men han investerade och var kvar med oss. Så vi gav Justin ett anteckningsblock och ett papper, skickade upp honom igen, och sa "om du kan skriva 16 barer, så låter vi dig vara med". 
 
10 minuter senare, Brain Bangley och jag var mitt i andra versen när vi genom filt dörrarna, hörde en exalterad, ljus röst utbirsta "jag är klar". Han var klar. Jag trodde Justin var en smart och rolig kille, så vi beslöt oss att han skulle få spela in. Hela tiden tänkte vi att vi bara kunde ta bort låten så Scooter aldrig skulle kunna höra den. Vi skickade in honom i studion, och han började rappa. Vi skrattade, gjorde Highfive och sedan gick vi upp och spelade tv spel. Det var det. KLICKA HÄR FÖR ATT LYSSNA PÅ LÅTEN 
 
Dessutom en personlig hälsning från mig. Tänk på att Justin bara var en vanlig kille. Han är fortfarande en vanligt kille. Vi alla är det. Vi har alla olika resor. Vi alla har ett liv som vi måste uppleva för att kunna växa och mogna. Jag undrar alltid hur vackrare världen skulle vara om flera människor riktade den energin som dom riktar mot kändisar fel och brister, och använder den till sina egna problem. Föreställ dig det. Nästa gång du känner ett behov att kritisera någon annan. Fråga dig själv "Hur kan jag vara bättre? Hur kan jag göra mera i detta ögonblick? Fråga dig själv hur du kan ge mest värde för de människorna runt dig. Är det för att du har kritiserat en kändis på sociala medier eller är det på sättet det får dig att må bättre pga av ditt egna kaos i ditt liv? Det kanske inte är det. Men hur som helst, vi alla känner någon som har skrivit om Justin i de senaste månaderna, och jag skulle väldigt enkelt vilja fråga dom "hjälpte det?" 
 
Tonåren är den mest förvirrande, konstiga och besvärliga tid i ens liv. Justin var tvungen att gå igenom dessa år med kameror non stop runt han. Det har varit väldigt lätt för mig att glömma den dumma skiten jag har gjort i mitt liv eftersom det inte finns något dokument om det. (eller jag har dokumenterat det, men jag har tagit bort det.) om du verkligen tänker på det, kankse de skulle vara de samma för dig. Föreställ dig att du lever ett liv där alla om kring dig, i hemlighet försöka dra nytta av din existens och ditt kändisskap. 99.9% av de människor i Justin's värld är där för att dom hoppas att deras karriär ska bli bättre. Jag vet inte hur det är med dig, men det skulle göra livet så komplicerat. 

I denna världen. relationer är allt vi någonsin har. Relationer med fantastiska människor i våra liv är det som gör oss till dom vi är. Det är anledningen till att de bästa låtarna, filmerna och ögonblicken finns. Det är anledningen till att jag skriver detta. Jag verkligen hoppas Justin vill hitta sann kärlek och vänskap i hans liv. Jag säger inte att det inte redan finns det i hans liv nu, för det finns det och jag känner dessa människor personligen. Jag säger bara att det kanske gör världen lite mindre förvirrande. Kanske istället för att förlöjliga honom, nästa gång du kan uppskatta det faktum att du har äkta och bra människor i ditt livv. Människor som du vet i hemlighet inte kommer sälja din Image, eller sälja en låt du gjorde för fem år sedan, till en online publikation för nästa månads hyr pengar.

 Vi hade turen att lära känna Justin under hans sista år som en vanlig person. Han blev som en yngre bror. Jag förstod att Justin var en storögd, varmhjärtat, och nyfiken kille med talanger. Tro mig, han är fortfarande den personen. Jag tror fortfarande på den storhjärtade killen Justin bieber, som jag kände för fem år sedan i Atlanta, Ga, på samma sätt som jag tror på någon av mina vänner när det träffar en grov plats i sitt liv. Oavsett om det är på tv eller privat. 

Ha en härlig dag. Kärlek - Boyder

 

 

Posted by Jessica



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: